Pazartesi - Cuma 09:00 - 19:00 +90 532 441 51 81 merhaba@aurakariyer.com.tr
Pazartesi - Cuma 09:00 - 19:00 +90 532 441 51 81 merhaba@aurakariyer.com.tr

İstanbul Ticaret Odası – Yapay Zeka ile Dönüşüm: Zorluklar ve Fırsatlar Semineri (2025)

İstanbul Ticaret Odası

Yapay Zeka ile Dönüşüm: Zorluklar ve Fırsatlar Semineri

İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından düzenlenen “Yapay Zeka ile Dönüşüm: Zorluklar ve Fırsatlar” konulu seminer bugün Eminönü Merkez Binası Meclis Salonu’nda yoğun bir katılım ile gerçekleştirildi.

Konuşmacıların Yapay Zeka kavramını farklı bakış açıları ile ele aldıkları seminerin soru-cevap bölümlerinin ilgi ile takip edildiğini belirtebilirim.

istanbul ticaret odası

İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Münir ÜSTÜN’ün açılış konuşmasının ardından başlayan seminerdeki ilk sunum Doç. Dr. Adnan Veysel ERTEMEL tarafından gerçekleştirildi. Sunumunda dikkat çeken başlıklar kısaca şöyle aktarılabilir;

🔵 Yapay Zeka Yerlisi – Beta Jenerasyonu

🔵 Yapay Zeka Okur-Yazarlığı (AI Literacy)

🔵 Yapay Zeka Mantığı ile Düşünmek (Thinking in AI) – Framework Thinking

🔵 Yapay Zeka Çağında Eğitim – Bloom Taksonomisi

🔵 Agentic AI Kavramı

🔵 Yeni İş Yapma Şekli ➡️ Tarif et, ajanlar yapsın

🔵 Sürdürülebilir Rekabet Avantajı ve Yapay Zeka İlişkisi

🔵 Tersine Prompt Yazma (Reverse Prompting)

Seminerin ikinci konuşmacısı ise “Yapay Zeka Çağında F.i.t Şirket Olmak” isimli sunumuile Bilal TEMİZER oldu.

📌 F.i.t: Feasible (Çağa uyum sağlayan) Intelligence (Akıllı) Technological (Teknolojik)

Bilal TEMİZER’in sunumundan notlarınız yansıyanlar ise şöyle sıralanabilir;

🔵 Gelecek 5 yıl içinde satın alma kararlarını makineler -yapay zeka- araçları verecek.

🔵 Teknoloji şirketlerinin güçlü olmasının temelinde neler söz konusu?

🔵 Dijital Dönüşüm ve Yapay Zeka çalışmalarının büyük kısmı neden başarısız oluyor?

🔵 Müşterilerimizi artırmak için şirketimizi dijitalleştirmek

🔵 Müşterilerimiz makineler olunca neler olacak?

🔵 İnsanları Yapay Zekadan Ayıran Beceriler

🔵 Yapay Zeka Konusunda Şirketler Oyunu Nasıl Kazanır?

Verilen kısa aranın sonrasında seminere Sefa KARAHAN’ın sunumu ile devam edildi.

“Yeni Reklam+Yeni Pazarlama: Yapay Zeka ile Büyüme Vaka Örnekleri” başlıklı sunum Yapay Zeka bir trend mi yoksa devrim mi sorusu ile başlayarak;

🔵 İnsan Dokunuşu ile Yapay Zeka Farkı

🔵 Algoritmik Tüketici Hareketleri

🔵 Öngörüsel Analitik ve Müşteri Davranışı Tahmini

🔵 Etik Riskler ve Tüketici Mahremiyeti

🔵 ChatGPT Web Tarayıcısı Atlas – Yapay Zeka icat oldu reklam bozuldu mu?

🔵 Yapay Zeka araçlarında görünür, tercih edilebilir olmak ve işimizi büyütmek.

Seminerin son konuşmasını ise Dr. Can ÇOKTUĞ gerçekleştirdi. “Agents for Growth” kavramına odaklanan sunumunda;

🔵 Agentic AI nedir? Klasik otomasyondan farkı nedir?

🔵 Büyüme Perspektifi: Funnel’ı nasıl düşünmeliyiz?

🔵 Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü

🔵 Değişen Sorular ➡️ Bu ajan bizim için ne yapabilir? yerine 📌 Bu ajanla hangi sonucu yaratmak istiyorum? sorusunu sormalıyız şeklindeki başlıklara değindi.

Seminer izleyicilerin ilgiyle takip ettiği soru-cevap bölümü ile tamamlandı.

Murat Babadalı

(Kariyer Danışmanı & NLP Mentor Master)

***

Kariyerinize bir başka pencereden bakmanızı sağlayacak “Bütünsel Kariyer Danışmanlığı” hizmetimiz hakkında bilgi sahibi olmak ister misiniz?