Pazartesi - Cuma 09:00 - 19:00 +90 532 441 51 81 merhaba@aurakariyer.com.tr
Pazartesi - Cuma 09:00 - 19:00 +90 532 441 51 81 merhaba@aurakariyer.com.tr

Mutsuz Çalışanın İşten Ayrılması Sonucunda Neler Yaşanabilir?

Göstergeler sinyal verip uyarılar peşi sıra gelmeye başladığında yapılacak birkaç şeyden söz edebiliriz.

Bunlardan birincisi uyarı sinyalinin ortaya çıkmasının nedenlerini araştırıp söz konusu sorunu çözümlemeye yönelik harekete geçebilmektir. Sorumluluğu üzerinize alıp durumun gerçekliği ile yüzleşebilme kararlılığı ile harekete geçebiliyorsanız içinizdeki potansiyelin de farkındasınızdır diyebiliriz.

Sebebi ne olursa olsun “nazlanarak” harekete geçmeyi erteleyip gelen uyarı mesajlarını görmezden gelerek onları halının altına süpürmeyi de tercih edebilirsiniz. Ortaya çıkacak sonuçların sorumluluğunu da alabileceğinizi düşünüyorsanız sonuçta bu da bir tercihtir.

Değişim ve ardından yaşanacak dönüşümü beraberinde taşıyan her konu ilgili sinyalleri yavaş yavaş ve en küçükten en büyüğe doğru zamanla vermeye başlar. Bu sinyallerin görmezden gelinmesi durumunda da değişimin en büyük dalgası artık sizin kapıyı açmanızı beklemeden kapıyı kendisi sert bir şekilde açarak beklemediğiniz yine beklenmedik bir vakitte kendisini takdim eder.

Koronavirüs Salgını’nın tüm dünyayı etkisi altına almaya başladığı günden itibaren hayatımız beklemediğimiz alanlarda ve tahmin edilemeyecek biçimde değişmeye başladı.

Burada vurgulamamız gereken en önemli hususun değişimin iş yaşamımızdaki yansımaları olduğunu belirtebilirim.

Salgın sonrası dönemde sadece iş yapma-çalışma tarzımız değişmeye başlamadı. Esenlik dolu bir çalışma ortamını, mutlu çalışanları, hakkaniyeti, kapsayıcılığı, işveren markasının yalnızca aday&yetenek kazanımına dair olmadığını her anlamda “hissederek” yaşamaya başladık.

Maddi veya manevi açıdan değer görmediğini “fark eden” ve bu doğrultuda harekete geçen milyonlarca çalışan Kavimler Göçü’nün adeta günümüzdeki bir yansıması olacak şekilde “Büyük İstifa” ile iş dünyasının farklı bölgelerine göç etti.

Doğru, bugün geçmişe oranla çok daha fazla çalışan bağlılığı ve tutundurma hakkında konuşuyoruz. Tekrar tekrar söylenilenlerin arasından süzelen “yapılanlara” baktığımızda ise denizde bir damla niteliğindeki örnekler ile karşılaşıyoruz.

Dünya genelinde çalışan mutluluğunu sağlayabilme adında dağıtılan ödüller, şirketlere verilen unvanlar, yürütülen kampanyalar iyi güzel de çeşitli nedenlerden dolayı toksik bir yapı sergileyen tam anlamıyla hastalanmış işyerlerindeki çalışanların durumları için neler söyleyebiliriz?

Kişisel çıkarların öne çıktığı, ben merkezci davranışın “kral” olduğu, informal iletişim üzerinden dezenformasyon ile işlerin yürütülmeye çalışıldığı, insana ve çalışana değerin yalnızca meta üzerinden hesap edildiği bir işletmede sizce ne kadar mutlu olunabilir?

Aşağıda yer alan videoya konu olan vaka geçtiğimiz hafta sonu haber kanallarına ve sosyal medyaya yansıdı.

Haberin odağında her ne kadar bir uçak kazası yer alıyor olsa da detaylara indiğimizde beklenmedik bir içerik karşımıza çıkıyor.

X.com’daki (nam-ı diğer Twitter) HavaSosyalMedya hesabının 10 Ağustos 2024 tarihli paylaşımı (https://x.com/HavaSosyalMedya/status/1822211796331123162) şu bilgileri içeriyor;

mutsuz çalışan

Arjantin’de yaşanan bu üzücü olay her ne sebebten kaynaklanıyor olursa olsun şirketlerin yalnızca işe alım aşamasında bir vitrin misali ele aldıkları işveren markası çalışmalarını aynı zamanda mevcut çalışanları için de yürütmeleri gerektiğini de önemle vurguluyor.

Bununla birlikte yol ayrımına gelinen çalışanların işten çıkış süreçlerinin de özenle ve hassas bir şekilde gerçekleştirilmesi gerektiğini hatırlatıyor.

Son birkaç yıldır ülkemizde de yaşanan ve aynı zamanda birer adli vaka olarak medyada yer alan üzücü deneyimlerden yola çıkarak işverenlerin her anlamda çalışanlarının sesini dinlemesi gerektiğini belirtebiliriz.

Yöneticilere erişimin örülen cam tavanlar ile engellenmediği, iletişimin açık, net ve gerçekte olması gerektiği gibi gerçekleştiği, çalışma barışının mobbingin her türlü örneğinden yasal ve yaşantısal olarak korunduğu, çalışanların “nefes alabildiği” sağlıklı işyeri kültürünü inşaa etmek işverenlerin en önemli önceliklerinden olmalıdır.

“Sağlıklı bir işyeri kültürü nasıl kurgulanabilir?” sorusunun cevabı için takipte kalmanız dileğiyle.

Murat Babadalı

***

Ürün ve Hizmetlerimiz hakkındaki güncel bilgilerinin yer aldığı Kurumsal Tanıtım Dosyamızı incelediniz mi?